-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Forsmak på morobil
Alpines egen Beta
Egentlig har vel Beta-betegnelsen vært reservert for Lancia. Men nå har Lancias gamle rally-rival, franske Alpine, jommen rappa denne greske bokstaven og presentert sin nye pocket-rocket, A290_β.
«Dream Garage» kaller Alpine sitt nye program der det etterhånden skal dukke opp tre konseptbiler.
Den første er nå vist. Men ikke bare det, det er seriøst snakk om at den skal i produksjon neste år.
En elektrisk arvtaker til Renault 5 Turbo.
Kan vanskelig bli bedre.
Det er ikke sagt mye om innholdet, bortsett fra to motorer på forhjulene.
Det er lov å drømme, er det ikke? Og da kan vi jo drømme om to av de motorene som Megane E-Tech bruker, en av dem er allerede skohornet inn i en A110 som er døpt E-ternity. Hvis de finner plass til to slike foran, snakker vi om en virkelig hot hatch med 220-240 hk ganger to.
Til produksjonsutgaven snakkes det i hvert fall om over 220 hk.
Hjul i hvert hjørne
Førsteinntrykket fra bildene er et-hjul-i-hvert-hjørne og de hjulene dominerer det visuelle inntrykket. 20-tommere og tre-fargede felger nå som to-fargede så vidt begynner å manifestere seg som en trend.
Man legger også tidlig merke til en frontrute som strekker seg svært langt fremover, og når du ser nærmere etter er det åpenbart for å sikre føreren god sikt. Han sitter i midten, trukket litt frem, med et passasjersete på hver side.
Dette er en særegenhet som sikkert kommer til å forsvinne på produksjonsbilen. Det er moro, men ikke særlig praktisk. Spesielt ikke hvis du er alene og skal hente burgere på drive-through hos Makkern.
Rally-inspirasjon
X-formen på lyset er imidlertid tradisjon. De skal minne deg om gamle dagers rallybiler
Bak skjer det ikke så mye. En stor spoiler over bakruta riktignok, men så er det en forholdsvis normal hatch, og smale baklys, ned til et sett av imponerende, men dessverre bløff, eksosrør.
A290_β ser ut som drømmen om en fremtidsfemmer med mengder av kule detaljer og smarte aerodynamiske finter som jeg virkelig håper blir med over i produksjonsversjonen.
Innvendig er det mørkt med blått og rosa og et ratt som ikke er særlig rundt, men nærmere et rektangel. Regn med at det tar samme veien som førerplassen: på dynga. Dessuten må vi vel dessverre regne med flere skjermer enn de vi finner på konseptbilen.
La oss imidlertid håpe at de bevarer den matte hvite lakken på eksteriøret. Den ber brukeren om noen ganske fancy solbriller før du ser rett på bilen.
Moro at når Alpine endelig er i gang med sine drømmebiler, dropper de gigantiske SUV-er som markedet åpenbart vil ha – i hvert fall i første omgang.
I stedet appellerer de til følelser hos dem som drømmer seg litt tilbake til den tiden Alpine virkelig herjet.